Baza

Wiedzy

Komunikacja wewnętrzna w pracy hybrydowej t2w

lis 5, 2020

[:pl]Jako agencja rekrutacyjna, wiemy co jest najważniejsze dla kandydatów w dobie pandemii oraz jakie są potrzeby pracodawców w zakresie zasobów ludzkich. Obserwujemy to w codziennej pracy. Dla poszukujących zatrudnienia oraz aktualnie zatrudnionych, najważniejsza jest stabilna praca, dla przedsiębiorców – utrzymanie firmy, a tym samym utrzymanie stanu zatrudnienia. Wiąże się to automatycznie z organizacją pracy. W naszej firmie wybraliśmy model pracy hybrydowej, czyli mieszany, co jak wynika z poniższego wykresu, jest najbardziej pożądaną opcją pracy w czasie pandemii. Odbywa się ona w systemie tygodniowym, tak aby część pracowników danego działu pracowała jeden tydzień z domu, jeden tydzień w biurze.

Preferencje pracowników wykres

Źródło: raport „Ocena nowej rzeczywistości rynku pracy-perspektywa pracowników i pracodawców” autor: ManpowerGroup, hrlink.pl

Niezmiernie ważne w pracy na odległość jest zapewnienie niezbędnych narzędzi do efektywnej pracy, czyli komputera/laptopa z dostępem do systemu czy wspólnych dysków. Szybkość internetu jest także istotna. Dlatego bieżące wsparcie informatyka jest u nas priorytetem. Każdy z pracowników może na takie wsparcie liczyć, aby mieć pełen dostęp do niezbędnych zasobów pracy przy jednoczesnym zachowaniu bezpieczeństwa danych. Nasza sala konferencyjna jest aktualnie wyposażana w sprzęt do wspólnych telekonferencji oraz nauki języków obcych w wersji zdalnej. Dodatkowym kanałem komunikacji w naszej firmie jest aplikacja mobilna do przesyłania wiadomości i rozmów telefonicznych, a Skype służy nam do organizacji wspólnych spotkań czy szkoleń.

Nasze biuro zostało również przeorganizowane, aby zwiększyć bezpieczeństwo pracy naszych pracowników, głównie przy kontaktach z osobami z zewnątrz. Wchodząc do firmy, jest osobne miejsce do przyjmowania osób z zewnątrz, są plakaty i instrukcje dotyczące zachowania bezpieczeństwa poprzez np. miejsce do dezynfekcji rąk czy obowiązek noszenia maseczki.
Zgodnie z potrzebami pracowników wynikającymi z poniższych zestawień, w tym tygodniu w time2work planujemy wdrożyć system komunikacji w pracy hybrydowej, który zostanie zakomunikowany pracownikom drogą e-mailową oraz podczas spotkania online. Będzie on obejmował:
– cykliczne spotkania zespołów
– raportowanie wyników
– tygodniowy system organizacji pracy hybrydowej
– szkolenia wewnętrzne, np. praca zdalna, rekrutacje online itp.
– wellbeing, czyli dbanie o dobrą kondycję psychiczno-fizyczna naszych pracowników poprzez możliwość indywidualnych spotkań stacjonarnych/online z naszym wewnętrznym Coachem PCC ICF
– utrzymanie zaangażowania i motywacji pracowników poprzez wspólne spotkania integracyjne online organizowane raz w tygodniu przez naszego HRPB

priorytety hr 2020 Benefity pracownicze w trakcie pandemii

Źródło: raport „Ocena nowej rzeczywistości rynku pracy-perspektywa pracowników i pracodawców” autor: ManpowerGroup, hrlink.pl

W firmie t2w na dzień dzisiejszy nie przewidujemy zwolnień, idziemy raczej w kierunku reorganizacji pracy, motywacji i troski o pracowników, aby jak to było przy pierwszym nasileniu pandemii na początku roku, zachować stan zatrudnienia.

Dorota Jaworska – HR Business Partner, Pełnomocnik Zarządu t2w

[:]

+ posts

Ostatnie wpisy

Jak poradzić sobie z brakiem pracowników w hotelarstwie?

Jak poradzić sobie z brakiem pracowników w hotelarstwie?

Branża hotelarska od lat zmaga się z problemem braku pracowników, a pandemia COVID-19 tylko pogłębiła ten kryzys. Wiele hoteli na całym świecie, w tym w Polsce, zmaga się z niedoborem wykwalifikowanej siły roboczej. W tym kontekście warto zastanowić się nad różnymi...