Branża hotelarska od lat zmaga się z problemem braku pracowników, a pandemia COVID-19 tylko pogłębiła ten kryzys. Wiele hoteli na całym świecie, w tym w Polsce, zmaga się z niedoborem wykwalifikowanej siły roboczej. W tym kontekście warto zastanowić się nad różnymi rozwiązaniami, które mogą pomóc w zażegnaniu tego problemu. Jak poradzić sobie z brakiem pracowników w hotelu? – odpowiadamy
W niniejszym artykule omówimy możliwości automatyzacji pracy, robotyzacji obsługi, poprawy warunków zatrudnienia oraz rozwiązanie, jakim jest rekrutacja pracowników z Filipin przez agencje pracy tymczasowej. Jak poradzić sobie z brakiem pracowników? Hotelarstwo, podobnie z resztą jak inne sezonowe branże np. gastronomia, w okresie wakacyjnym mierzy się z brakami personelu, który zadba o obiekt hotelowy. Problem ten dotyczy zarówno kadry sprzątającej jak i recepcjonistów, którzy dokonują rezerwacji. Postanowiliśmy więc specjalnie dla tych firm przygotować odpowiedź na pytanie jak poradzić sobie z brakiem pracowników w hotelu?
Innowacje: automatyzacja robotyzacja obsługi hotelarskiej
W obliczu problemów ze znalezieniem pracowników dla branży hotelowej nowoczesne technologie w hotelach stają się rozwiązaniem. Napędzanie rozwoju nowoczesnych technologii w hotelarstwie jest mocno kosztowne. Taka optymalizacja pracy staje się coraz bardziej popularna w branży hotelarskiej. Technologie takie jak kioski samoobsługowe do zameldowania i wymeldowania, automatyczne systemy rezerwacji (hotelowe crm-y) oraz aplikacje mobilne do zarządzania usługami hotelowymi mogą znacząco odciążyć personel i zwiększyć efektywność obsługi gości. Bez straty poziomu spełnienia ich oczekiwań na poziomie wymaganym przez gości hotelowych. Zautomatyzowane systemy mogą również pomóc w redukcji błędów ludzkich i poprawie doświadczenia gości, którzy w chcą komunikować się z hotelem w sposób możliwie najbardziej jakościowy.
Robotyzacja obsługi wspierać także może pracowników hoteli, gdyż to kolejny krok w stronę automatyzacji ich pracy. W niektórych placówkach już teraz możemy spotkać roboty dostarczające room service, sprzątające pokoje czy pomagające w obsłudze recepcji. Podobnie coraz bardziej popularne stają się kodowane przez komputer karty zbliżeniowe. Pokazuje to jak strony hotelarze adaptują nowe technologie i nowe rozwiązania. Koszt wprowadzenia takich rozwiązań jest różny w zależności od technologii i skali implementacji, jednak cały czas dla większości businessów są to rozwiązania zbyt kosztowne.
Zmiana sposobu zarządzania zatrudnionego zespołu pracowników w hotelarstwie i gastronomii – marketing wewnętrzny
Kolejnym kluczowym elementem, który z perspektywy zespołu oraz opłacalności wydaje się być podstawowym jest poprawa warunków zatrudnienia i sprawienie by nowi pracownicy chcieli pracować dłużej w firmie, powiązane z tym jest zapobieganie wypaleniu zawodowemu. Tutaj wiele zależy od właścicieli hoteli i środowiska pracy jakie tworzą na każdym szczeblu managerowie. Pracodawcy muszą zwrócić większą uwagę na oferowanie konkurencyjnych pensji, atrakcyjnych benefitów, dobrej atmosfery, organizacji pracy oraz możliwości rozwoju zawodowego. Wśród popularnych benefitów możemy wymienić prywatną opiekę zdrowotną, ubezpieczenia, szkolenia zawodowe, zniżki na usługi hotelowe oraz elastyczne godziny pracy.
Obecnie często pracownicy koncentrują się na relacjach jakie panują miejscu pracy. Atmosfera w zespole, wsparcie ze strony przełożonych oraz transparentność w komunikacji mogą znacząco wpłynąć na satysfakcję pracowników i ich lojalność wobec pracodawcy. Dbając o wewnętrzny marketing pracowniczy warto by pracodawcy dbali o regularne spotkania zespołowe, imprezy integracyjne oraz programy rozwoju osobistego, które pomogą w budowaniu silnej i zgranej drużyny. Bez wątpienia zmiany w zakresie atmosfery w pracy pomogą hotelom poradzić sobie z niedoborem kadr.
Rekrutacja pracowników z Filipin przez agencje pracy tymczasowej do hotelu
Przynoszącym a jednocześnie optymalnym finansowo rozwiązaniem wydaje się być jednym z najbardziej efektywnych rozwiązań problemu niedoboru pracowników jest rekrutacja przez agencje pracy tymczasowej. Filipińczycy są znani ze swojej etyki pracy, zaangażowania oraz wysokich standardów obsługi klienta, co czyni ich idealnymi kandydatami do pracy, także w branży hotelarskiej zarówno w dużych resortach, jak i mniejszych obiektach. Przywiązanie do pracodawcy pozwala ograniczyć także rotację tych pracowników.
Agencje pracy tymczasowej specjalizujące się w rekrutacji pracowników z Filipin oferują kompleksowe usługi. Obejmujące selekcję kandydatów, organizację dokumentów, wizy, zakwaterowanie oraz wsparcie w procesie adaptacji. Dzięki temu pracodawcy mogą skupić się na prowadzeniu swojego biznesu, mając pewność, że ich potrzeby kadrowe są profesjonalnie zaspokajane, a realizacja usługi jest dostosowywana do oczekiwań osób reprezentujących hotele np. dyrektorów zarządzających.
Rekrutacja pracowników z Filipin lub wynajem pracowników oferowanych przez agencje pracy to również sposób na zapewnienie ciągłości operacyjnej w hotelu. Filipińczycy, ze względu na swoją kulturę oraz podejście do pracy, często są bardziej elastyczni i gotowi do pracy w różnych warunkach, co pozwala na lepsze prowadzenie personelu w okresach wzmożonego ruchu.
Podsumowanie jak poradzić sobie z brakiem kadr w branży hotelarskiej
Cała branża turystyczna staje przed wyzwaniami związanymi z brakiem pracowników, ale istnieje wiele sposobów na zażegnanie tego problemu. Jak poradzić sobie z brakiem pracowników w hotelu? Wybór strategii w zakresie odpowiedzi na uwarunkowania rynkowe, jak i prowadzenia wdrożenia do pracy zależy od jednostki. Nowoczesne rozwiązania mogą przynieść znaczące oszczędności i poprawić jakość pracy i obsługi w sytuacji, gdy brakuje pracowników. Poprawa warunków zatrudnienia oraz budowanie pozytywnych relacji w miejscu zatrudnienia są kluczowe dla przyciągnięcia i utrzymania wykwalifikowanego personelu.
Wreszcie, rekrutacja pracowników z Filipin przez agencje pracy tymczasowej to skuteczne i sprawdzone rozwiązanie. Pozwalające na szybkie zaspokojenie potrzeb kadrowych i zapewnienie wysokiego standardu obsługi. Agencje pracy, takie jak time2work, oferują pełne wsparcie w procesie rekrutacji. Pozwala to polskim hotelom skoncentrować się na tym, co najważniejsze – zadowoleniu swoich gości.
Time2work – poszukiwanie pracowników i legalizacja pracy
Specjalizujemy się w realizacji procesów związanych z zatrudnieniem. Nasi klienci znajdują w nas oparcie w kwestiach związanych zarówno z powiększeniem, jak i redukcją zespołu. To wsparcie, które niesiemy obok wynajmu pracowników, rekrutacji pracowników oraz legalizacji pracy cudzoziemców. Poznajmy się i porozmawiajmy, jak możemy pomóc Twojej firmie! Pamiętaj, że długie oczekiwanie na wydanie zezwolenia na pobyt czy pracę nie musi Cie blokować. Przeanalizujemy sytuację i znajdziemy odpowiednie rozwiązania.
Sprawdź odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania dotyczące legalizacji pracy.
Jeżeli szukasz więcej informacji zapraszamy do kontaktu ze specjalistami w zatrudnieniu lub lektury innych wpisów:
- Co zawiera decyzja pobytowa wydawana z zezwoleniem na pobyt i pracę w Polsce
- Agencja pracy w Opolu – czy warto i jak wybrać najlepszą?
- Jak zatrudnić obcokrajowca w Polsce w 2024 roku? Praktyczny przewodnik
- Zmiany w zatrudnieniu obywateli Ukrainy po 30 czerwca 2024
- Zezwolenie na pracę dla cudzoziemców: co to oznacza i w której części akt osobowych je przechowywać?
Jako specjalista w zakresie legalizacji pracy cudzoziemców codziennie rozwiewam wątpliwości pracodawców, którzy uzupełniają kadry swoich firm pracownikami z zagranicy.