Baza

Wiedzy

Kiedy na urlopie… dzwoni telefon

lip 31, 2019

[:pl]

Wakacje w biurze

Sezon urlopowy w pełni, termometry zdecydowanie zbyt często sięgają powyżej 30 stopnia Celsjusza. Klimatyzacja w naszym biurze zapewnia nam przyjemny chłód. Jednak nie każdy z naszych pracowników szuka chłodu- część z nich nas przeciwnie – szuka urlopowego słońca. 🙂 Choć część pracowników już pochwaliło się pourlopową opalenizną, to część z nas właśnie nad nią pracuje, lub planuje wypoczynek…

Przy okazji opublikowanego przez grupę Randstadt raportu “Monitor Rynku Pracy” zrobiliśmy rachunek sumienia – jak często nasi urlopujący pracownicy prowadzili rozmowy dotyczące pracy w trakcie urlopu?

Mając wskazać członków załogi time2work najczęściej odbierających wiadomości mailowe podczas urlopu (służbowe) bez wątpienia wskażemy Zarząd. Z pracowników niższego szczebla do tej pory najbardziej “tęskniliśmy” za naszą niezastąpioną kadrową! Jej praca i wiedza jak się okazuje jest niezastąpiona – to naprawdę były sytuacje podbramkowe. Podbramkowe tak bardzo, że nie powstrzymał nas, stający na straży jej spokoju autoresponder ani automatyczna sekretarka!

Co na to raport?

We wspomnianym raporcie – zauważamy, że występują ogólne tendencje – w ramach których podczas urlopu – odbieramy maile czy telefony – ogólnie rzecz ujmując 48% badanych pracowników zdarza się odbierać służbowy w trakcie urlopu. Łatwiej jest uwolnić się od służbowego maila – tu 65% pracowników nie odbierało go podczas urlopu.

Chcemy czy musimy pracować w czasie wakacyjnych podróży?

W naszym przypadku, wzajemne relacje i zaufanie pozwalają na to by móc liczyć na wsparcie urlopującego współpracownika. Wiemy, że pytanie, które usłyszymy w słuchawce nie będzie błahostką (w stylu: gdzie są kolorowe karteczki). A będą to kwestie naprawdę istotne.

Wyniki badania pokazują, że najbardziej “zapracowane” podczas urlopu stanowiska to kadry zarządzające (aż 85% odbiera telefony służbowe podczas urlopu), kadry kierownicze średniego szczebla, a także specjaliści, w tym brygadziści, którzy również często odbierają telefony w czasie wakacyjnego odpoczynku – co specjaliści biurowi. Podobnie ma się kwestia odbierania służbowych skrzynek mailowych. Choć w każdym przypadku służbową pocztę odbiera mniejszy procent badanych.

Work-live balance

Życie zawodowe i prywatne pracownika tworzy spójną całość zgodną z jego zasadami i wartościami. Work-live balance bez wątpienia wart jest przemyślenia, w każdej firmie – bo jak wiadomo: oddzielenie sfery prywatnej od biurowej codzienności niesie pozytywy nie tylko dla rodziny pracownika, ale także dla Pracodawcy. Pozwólmy więc odpocząć pracownikom, nacieszyć się słońcem i rodziną. Po to by z naładowanymi bateriami mogli wrócić do pracy, a pod ich nieobecność niech Klientów obsługuje: autoresponder, automatyczna sekretarka i pracownik zastępujący.

My z kolei na numery prywatne telefonujmy wyłącznie w nagłych i alarmowych sytuacjach. 

 

 [:]

Website | + posts

Zadbam o to byś w kwestiach poszukiwania pracowników był na bieżąco

Ostatnie wpisy